پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی

EN | FA

بازدید سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پژوهشکده صنایع غذایی

پنج شنبه ، 21 مهر 1401

بازدید

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رییس جهاد دانشگاهی عصر چهارشنبه 20 مهرماه با حضور در پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی از بخش‌های مختلف این پژوهشکده بازدید و با اعضاء هیأت علمی جهاددانشگاهی گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این بازدید فرشته حسینی معاون آموزشی و پژوهشی، پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی پیرامون طرح‌های فناورانه و نوآورانه این پژوهشکده در راستای ارتقاء امنیت غذایی کشور و افزایش تولید فرآورده‌های غذایی دانش بنیان و دانش فنی مواد اولیه مورد توضیحاتی را ارائه کردند.

در ادامه بازدید دکتر دهقانی فیروزآبادی از پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی، شادی بلوریان مدیر گروه افزودنی‌های مواد غذایی این پژوهشکده پیرامون رنگ‌های خوراکی پرمصرف صنعت غذا با کاربرد رنگ دهنده انواع محصولات غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و ...، مکمل‌های ورزشی پر مصرف فرموله شده بر اساس نیازهای تغذیه‌ای ورزشکاران مانند مس گینر MASS GAINER، وی WHEY و ... مطالبی را بیان کرد.

در این بازدید غلامعلی گلی موحد مدیر گره فرآوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی  در خصوص آردها و نشاسته‌های اصلاح شده با تیمارهای فیزیکی، شیمیایی، آنزیمی و روش‌های ترکیبی با کاربرد بهبود کیفیت و خواص عملکردی نشاسته در انواع مواد غذایی مانند سوپ‌ها، غذاهای آماده، سس‌ها و ...، و دانش فنی تولید مواد غذایی به روش اکستروژن با کاربرد میان‌وعده‌های غنی سازی شده بر پایه غلات، حبوبات و دانه‌های روغنی توضیحاتی را مطرح کرد.

در پایان این بازدید معصومه مهربان سنگ آتش عضو گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی، درباره پرمیکس‌های جایگزین چربی با ویژگی نیمه جامد، پایدار کننده کف با خاصیت امولسیفایری بالا و تأثیر مثبت در خواص حسی و فیزیکی محصول با کاربرد در فرآورده‌های صنایع پخت (کیک، بیسکویت، کلوچه و ... ) مطالبی را ارائه کرد.