پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی

EN | FA

آغاز به کار «دومین کنگره بین‌المللی تغذیه» با همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی

شنبه ، 15 مهر 1402

آغاز

«دومین کنگره بین‌المللی تغذیه؛ از مطالعات علوم پایه تا تحقیقات بالینی» با همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حضور مهمانان داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی،  این کنگره در محور‌های تغذیه بالینی، تغذیه ورزشی، تغذیه سلولی مولکولی، تغذیه جامعه، بهداشت و ایمنی و موادغذایی با رویکرد مسئله محور آغاز به کار کرد.

دراین کنگره علاوه بر نمایندگانی از 13 کشور خارجی، نمانیدگان یونسکو ، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی نیز حضور دارند.

در این کنگره آخرین دستاوردهای  مرتبط با تغذیه توسط دانشمندان کشورهای مختلف  خارجی و داخلی از جمله پژوهشگران پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی ارائه می‌شود.

در این کنگره سه روزه، دکتر شهرام بیرقی طوسی، دکتر معصومه مهربان و دکتر الناز میلانی از اعضای هیات علمی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی به ترتیب «درخصوص فناوری اکستروژن: روشی برای بهبود ویژگی‌های تغذیه‌ای، و عملگری فراورده‌های غذایی»،« مروری بر ویژگی‌های تغذیه‌ای کینوا و کاربرد آن در غنی سازی فراورده‌های غذایی» و «فناوری تولید مکمل فیبری فراسودمند از فراورده های جنبی کشاورزی و صنایع غذایی» سخنرانی خواهند کرد.